سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

کلینیک پژواک ارائه می کند:
- مشاوره رایگان برای تمام سنین
- تجویز و ارائه انواع سمعک های دیجیتال و هوش مصنوعی در
کوچکترین سایز
- ارائه کوچکترین سمعک های داخل گوشی دنیا به صورت نامرئی
- ارائه کوچکترین سمعک های پشت گوشی نامرئی
- ارائه سمعک های هوشمند و دیجیتال همراه با قابلیت اتصال به ریموت کنترل و انواع بلوتوث
- تعویض سمعکهای قدیمی با سمعک های پیشرفته و دیجیتال
- ارائه سمعک های هوشمند قابل اتصال به موبایل، تلفن ثابت، کامپیوتر و انواع وسایل صوتی
- مشاوره و تنظیم سمعک با کامپیوتر
- ارائه سمعک ضد آب برای شناگران
- تجویز سمعک سالمندان در منزل
- ارائه کننده برندهای معتبر دنیا
- ارائه سمعک به صورت نقد و اقساط
- 1 سال باطری رایگان
- 2 سال گارانتی بین المللی

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید:
pezhvakqom@

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کودکان و استفاده از سمعک بخش دوم

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲ ب.ظ

سمعک کودکان

همان‌طور که در بخش اول گفتیم، اگر کودک‌تان مشکلات شنوایی دارد باید تصمیمات زیادی در مورد درمان مشکلات شنوایی، آماده‌سازی صوتی، زبان و گفتار درمانی بگیرید. اولین قدم برای درمان مشکلات شنوایی آماده کردن کودک برای استفاده از سمعک است. مشکلات شنوایی ممکن است از تولد با کودکان باشند یا در سال‌های بعد در اثر  عفونت، استفاده نادرست از دارو، مشکلات ژنتیکی یا قرار گرفتن در معرض صداهای ناهنجار به‌وجود بیایند. اگر فکر می‌کنید کودک‌تان مشکل شنوایی دارد او را پیش متخصص گوش و حلق و بینی ببرید و از او بخواهید شما را به یک متخصص گوش کودکان معرفی کند. این متخصصین در آزمایش و درمان مشکلات شنوایی کودکان تبحر دارند.

🔶 مراجعه مرتب به پزشک
مدتی طول می‌کشد تا کودک یاد بگیرد از صداهایی که دریافت می‌کند چطور استفاده کند. زبان و گفتار درمانی باعث می‌شود کودک از هم سن و سال‌های خود عقب نماند و مراحل یاد‌گیری زبان را به‌درستی طی کند. بهتر است توانایی‌های شنوایی کودک مرتب توسط متخصص گوش بررسی شود. اگر کودک از نوزادی مشکلات شنوایی داشته، آزمایش‌های شنوایی در سال‌های بعد میزان شنوایی او را مشخص می‌کنند.
با مراجعه مرتب به پزشک، عملکرد و تناسب سمعک را تحت نظر داشته باشید. کانال‌های گوش کودکان به‌سرعت رشد می‌کنند و ممکن است پس از مدتی سمعک یا قطعات آن نیاز به تعویض داشته باشند. قالب گوش سمعک نوزادان هر دو تا سه ماه یک‌بار باید تعویض شوند.

🔵 اگر کودک به راحتی از سمعک استفاده نمی‌کند با مهربانی با او ارتباط برقرار کنید و جای سمعک را نشانش دهید.

🔶 نکاتی برای والدین
همان‌طور که در بخش اول گفته شد استفاده مداوم از سمعک برای کودک اهمیت زیادی دارد و در یادگیری زبان و توسعه یافتن توانایی‌های گفتاری او موثر است. اگر کودکی دارید که تازه راه افتاده و از نوزادی سمعک نمی‌گذاشته، نگه داشتن سمعک روی گوش او کار مشکلی خواهد بود. اگر کودک‌تان در برابر استفاده از سمعک مقاومت می‌کند یا نمی‌گذارد روی گوشش بماند، تاکتیک‌های مفیدی وجود دارند که استفاده از سمعک برای کودکان را ساده‌تر می‌کنند:
◀️ وقتی دارید با کودک بازی می‌کنید و زیاد به باز کردن سمعک علاقه ندارد سمعک را روی گوشش بگذارید.
◀️ یک هدبند نرم روی سمعک بگذارید اما حواس‌تان باشد راه میکروفون را نبندید.
◀️از کلیپ‌های مخصوص برای وصل کردن سمعک به لباس کودک استفاده کنید. به این شکل حتی اگر کودک سمعک را باز کند گمش نخواهد کرد.

می‌توانید برای گذاشتن سمعک روی گوش کودک برنامه‌ی روزانه داشته باشید. قبل از این‌که بخواهید این کار را بکنید او را بغل کنید و نازش کنید تا سمعک در ذهنش با یک حس خوب مرتبط شود. وقتی کودک سمعک را باز می‌کند با مهربانی آن را روی گوشش بگذارید تا بفهمد جای سمعک آن‌جاست.
اگر کودک مرتب سمعک را در میاورد و با گوش‌هایش ور می‌رود احتمال دارد سمعک برای گوشش مناسب نباشد. به متخصص گوش مراجعه کنید و قالب‌های سمعک را تعویض کنید.

🔵 حتما سمعک را قبل استفاده کودک از نظر صدا، باتری، کثیفی و رطوبت بررسی کنید.

🔶بررسی کردن سمعک
سمعک کودکان هر روز باید بررسی شود؛ مخصوصا سمعک کودکانی که نمی‌توانند صحبت کنند. صدای آن را بررسی کنید، ببینید باتری دارد یا نه و اگر رطوبت یا اضافاتی وارد آن شده تمیزش کنید. یادتان باشد اگر شما نتوانید صدایی از سمعک بشنوید کودک‌تان هم نمی‌تواند.

متخصص گوش به شما می‌گوید چطور صدای خروجی سمعک را بررسی کنید. بهتر است هر بار که می‌خواهید سمعک را روی گوش کودک بگذارید صدایش را بررسی کنید. اگر صدایی بزرگ‌نمایی شده نمی‌شنوید ببینید سمعک روشن است یا نه. برای بررسی باتری می‌توانید سمعک را در مشت‌تان بگذارید، اگر صدایی پایین و جیغ شنیدید هنوز باتری دارد.
قبل از این‌که سمعک را روی گوش کودک بگذارید آن را برای کثیفی و رطوبت هم بررسی کنید و اگر چیزی مشاهده کردید تمیزش کنید. اگر قالب گوش کثیف شده آن را از سمعک جدا کنید. با استفاده از یک سرنگ رطوبت را خارج کنید و با یک دستمال قالب گوش را تمیز کنید. پس از این‌که قالب کاملا خشک شد آن را به سمعک وصل کنید.

🔶نکات امینی
بهتر است برای کودکان سمعک‌هایی بگیرید که در باتری‌های‌شان به‌سادگی باز نمی‌شوند که کودک نتواند باتری را از آن خارج کند. همیشه باتری‌ها را دور از دسترس کودکان نگهدارید. کودکان علاقه دارند همه‌چیز را در دهان‌شان بگذارند.

  • سمعک پژواک

آموزش

سمعک

پزشکی

گوش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی