سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

کلینیک پژواک ارائه می کند:
- مشاوره رایگان برای تمام سنین
- تجویز و ارائه انواع سمعک های دیجیتال و هوش مصنوعی در
کوچکترین سایز
- ارائه کوچکترین سمعک های داخل گوشی دنیا به صورت نامرئی
- ارائه کوچکترین سمعک های پشت گوشی نامرئی
- ارائه سمعک های هوشمند و دیجیتال همراه با قابلیت اتصال به ریموت کنترل و انواع بلوتوث
- تعویض سمعکهای قدیمی با سمعک های پیشرفته و دیجیتال
- ارائه سمعک های هوشمند قابل اتصال به موبایل، تلفن ثابت، کامپیوتر و انواع وسایل صوتی
- مشاوره و تنظیم سمعک با کامپیوتر
- ارائه سمعک ضد آب برای شناگران
- تجویز سمعک سالمندان در منزل
- ارائه کننده برندهای معتبر دنیا
- ارائه سمعک به صورت نقد و اقساط
- 1 سال باطری رایگان
- 2 سال گارانتی بین المللی

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید:
pezhvakqom@

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کاشت حلزون یا سمعک

دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵ ب.ظ

درست شبیه سمعک، حلزون نیز ابزار الکتریکی کوچکی است که ضعف گوش را جبران می‌کند؛ البته کاشت حلزون نیز مانند سمعک سنگینی گوش را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند میزان صدا را افزایش داده و به افراد با ضعف شنوایی شدید کمک کند بهتر بشنوند.

◀️ کاشت حلزون کمی پیچیده‌تر از سمعک است، زیرا باید طی فرآیند جراحی زیرپوست و پشت گوش فرد جایگذاری شود (به همین دلیل به آن کاشت می‌گویند).

🔶 چه کسانی نیاز به کاشت حلزون دارند
کاشت حلزون مناسب بیمارانی است که سمعک یا تقویت‌کننده‌ها روی آن‌ها تأثیری ندارد. حتی کودکان نیز ممکن است مجبور به این جراحی شوند. کودکانی که کاشت حلزون داشته‌اند، می‌توانند مانند کودکان عادی و به همان سرعت قدرت مکالمه پیدا کرده و در مدرسه موفق باشند. بزرگ‌سالانی که قدرت شنوایی خود را ازدست‌ داده‌اند نیز می‌توانند از این ابزار بهره ببرند. طبق آمار بیش از 324 هزار نفر در جهان این جراحی را پذیرفته‌اند.

🔶 فناوری کاشت حلزون چگونه کار می‌کند
برخلاف سمعک، کاشت حلزون صدا را تقویت نمی‌کند. در عوض، این ابزار امواج صدا را به سمت حلزون اصلی گوش هدایت کرده و منجر به تحریک عصب‌های شنیداری می‌شود. این ابزار سیگنال‌هایی به عصب شنیداری ارسال می‌کند که این سیگنال‌ها به مغز انتقال‌یافته و مغز آن را به‌عنوان صدا تفسیر می‌کند.
کاشت حلزون نیاز به جراحی داشته و متشکل از دو بخش است:
پردازنده یا میکروفن که پشت گوش قرار می‌گیرد و دریافت‌کننده که زیرپوست نزدیک گوش کاشته می‌شود. اگر چه این ابزار در بیرون بدن مشهود است، اما باعث اختلال در کارهای روزمره نمی‌شود. بیماران حتی می‌توانند با وجود این ابزار به استخر هم بروند.
پس از جراحی معمولا یک دوره‌ی درمانی برای آشنا کردن بیمار با حس شنیداری ضروری است. متخصص آسیب‌شناسی کلامی و شنیداری اغلب این مرحله از درمان را بر عهده می‌گیرد.

☑️سمعک صدا را تقویت و کاشت حلزون صدا را به سمت عصب‌های شنیداری و مغز هدایت می‌کند.

🔸 تفاوت سمعک با کاشت حلزون چیست
همان‌طور که گفته شد، سمعک صدا را برای افراد مبتلا به سنگینی گوش تقویت می‌کند، در حالی‌ که کاشت حلزون پیچیده‌تر بوده و صدا را به سمت عصب‌های شنیداری و مغز هدایت می‌کند. با این‌که میکروفونی که پشت گوش قرار می‌گیرد همانند سمعک به نظر می‌رسد، در حقیقت رایانه‌ای کوچک برای دیجیتال کردن سیگنال‌های صدا است. افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند اغلب قادر به شنیدن صداهای بلند‌تر در اطراف خود هستند؛ گرچه بیمارانی که برای آن‌ها کاشت حلزون تجویز می‌شود تنها مشکل شنیدن صدا ندارند، بلکه مغز آن‌ها نیز برخی سیگنال‌های صدا را بدون معنی تفسیر می‌کند.
شنیدن با کمک حلزون همانند شنیدن عادی و یا شنیدن به کمک سمعک نیست، بلکه حلزون به بیماران اجازه می‌دهد مکالمه داشته، صداهای هشدار را تشخیص داده و صداهای محیط را درک کنند. اگرچه بیمارانی که کاشت حلزون داشته‌اند صداها را کمی رباتیک‌تر می‌شوند، اما قادر به تشخیص و شنیدن صداها حتی از طریق تلفن هستند.

🔸 آیا من نیاز به کاشت حلزون دارم
اگر ناشنوا بوده و یا از کم شنوایی حاد رنج می‌برید، احتمالا سمعک برای شما کافی نیست و نیاز به کاشت حلزون دارید. با یک متخصص شنیداری مشورت کنید، زیرا فناوری کاشت حلزون به افراد با شنوایی بسیار پایین یا کاملا ناشنوا کمک می‌کند همانند افراد عادی با دیگران ارتباط کلامی برقرار کنند. در همین حال، فناوری سمعک و کاشت حلزون نیز به‌طور دائم در حال پیشرفت است و احتمالا در آینده دچار تحولات بیشتری خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی