سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

کلینیک پژواک ارائه می کند:
- مشاوره رایگان برای تمام سنین
- تجویز و ارائه انواع سمعک های دیجیتال و هوش مصنوعی در
کوچکترین سایز
- ارائه کوچکترین سمعک های داخل گوشی دنیا به صورت نامرئی
- ارائه کوچکترین سمعک های پشت گوشی نامرئی
- ارائه سمعک های هوشمند و دیجیتال همراه با قابلیت اتصال به ریموت کنترل و انواع بلوتوث
- تعویض سمعکهای قدیمی با سمعک های پیشرفته و دیجیتال
- ارائه سمعک های هوشمند قابل اتصال به موبایل، تلفن ثابت، کامپیوتر و انواع وسایل صوتی
- مشاوره و تنظیم سمعک با کامپیوتر
- ارائه سمعک ضد آب برای شناگران
- تجویز سمعک سالمندان در منزل
- ارائه کننده برندهای معتبر دنیا
- ارائه سمعک به صورت نقد و اقساط
- 1 سال باطری رایگان
- 2 سال گارانتی بین المللی

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید:
pezhvakqom@

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کودکان و استفاده از سمعک بخش اول

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ب.ظ

سمعک کودکان

اگر کودک‌تان مشکلات شنوایی دارد باید تصمیمات زیادی در مورد درمان مشکلات شنوایی،آماده‌سازی صوتی و زبان و گفتار درمانی بگیرید. اولین قدم برای درمان مشکلات شنوایی آماده کردن کودک برای استفاده از سمعک است. مشکلات شنوایی ممکن است از تولد با کودکان باشند یا در سال‌های بعد و در اثر  عفونت، استفاده نادرست از دارو، مشکلات ژنتیکی یا قرار گرفتن در معرض صداهای ناهنجار به‌وجود بیایند. اگر فکر می‌کنید کودک‌تان مشکل شنوایی دارد او را پیش متخصص گوش و حلق و بینی ببرید و از او بخواهید شما را به یک متخصص گوش کودکان معرفی کند. این متخصصین در تشخیص و درمان مشکلات شنوایی کودکان تبحر دارند.

🔶 سمعک یا پیوند حلزون گوش
مشکلات شنوایی خیلی از کودکان با سمعک حل می‌شود اما پیوند حلزون گوش برای بعضی‌ها مناسب‌تر است. متخصص گوش و دیگر متخصصان گوش و حلق و بینی بر اساس شدت مشکلات شنوایی و هم‌چنین شکل گوش بیرونی تشخیص می‌دهند کودک به سمعک نیاز دارد یا پیوند حلزون گوش. از آن‌جایی که مشکلات شنوایی معمولا در دوران نوزادی تشخیص داده‌ می‌شوند، اکثر کودکان اول از سمعک استفاده می‌کنند و وقتی بزرگ‌تر شدند عمل پیوند حلزون گوش را انجام می‌دهند. کودکانی که مشکل شنوایی دارند تحت نظر پزشک قرار می‌گیرند تا توانایی شنوایی و فوایدی که سمعک برای آن‌ها داشته مورد بررسی قرار گیرد.

🔶 اهمیت استفاده از سمعک برای کودکان
اگر متخصص گوش برای کودک‌تان سمعک تجویز کرد، او همیشه باید از آن استفاده کند، مخصوصا اگر کم سن و سال باشد. استفاده مدام از سمعک برای کودکان دلایلی محکم دارد:
👈 از تولد تا سه سالگی مغز کودکان به‌سرعت رشد می‌کند. شنیدن صداها نقشی حیاطی در به‌وجود آمدن مسیر‌های عصبی شنوایی، تکلم و زبان دارد.
👈 شنیدن و صحبت کردن در سال‌های اول زندگی نقش مهمی در یادگیری زبان دارند. اما در سن‌های پایین ما نمی‌توانیم زبان را به کودکان «تدریس» کنیم و آن‌ها خود زبان را فرا می‌گیرند. کودکان وقتی در معرض زبان قرار می‌گیرند لغات و ساختار زبان را می‌آموزند. برای کودکانی که مشکل شنوایی دارند یادگیری لحظه‌ای باید با زبان و گفتار درمانی تکمیل شود.
👈 درست شنیدن در ایجاد رابطه و وابستگی بین کودکان و نوزادان با والدین‌شان اهمیت زیادی دارد. به آن‌ها حس اطمینان می‌دهد و کودکان می‌توانند جهان را به شکلی پایدار و قابل‌پیش‌بینی درک کنند.

🔵 سمعک مناسب
تقریبا تمام کودکان از سمعک‌های BTE، یعنی سمعک پشت گوشی استفاده می‌کند. سمعک‌های BTE اندازه‌های کوچک هم دارند که مختص کودکان طراحی شده‌اند. سمعک صدا را از طریق یک وسیله‌ی نرم پلاستیکی که قالب گوش است و در گوش بیرونی جا می‌شود به داخل گوش منتقل می‌کند. نکته‌‌ی مثبت سمعک‌های BTE این است که قطعات آن به‌راحتی قابل تعویض هستند و با بزرگ شدن کودک مشکلی پیش نمی‌آید. در این قسمت مراحل آماده کردن سمعک برای کودکان را بررسی می‌کنیم:

🔶 قالب‌گیری از گوش
اولین مرحله از آماده کردن سمعک برای کودک قالب‌گیری از کانال‌های بیرونی گوش است. با انجام این مرحله مطمئن می‌شوید سمعک به‌خوبی روی گوش جای می‌گیرد. متخصص این کار کانال گوش را با پنبه پر می‌کند و سپس مایع قالب‌گیری را داخل کانال بیرونی گوش می‌ریزد. مایع قالب‌گیری گوش بیرونی را کاملا پر می‌کند. چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا مایع قالب‌گیری خشک شود و در این مدت والدین باید کودک را نگهدارند تا دست در گوشش نکند. می‌توانید قالب گوش سمعک را در رنگ‌های مختلف سفارش دهید؛ والدین معمولا برای هر گوش رنگی متفاوت انتخاب می‌کنند که تشخیص آن برای کودکان ساده باشد. با بزرگ‌تر شدن کودک باید قالب‌های جدید سفارش دهید و بهتر است رنگش را تغییر ندهید. آماده کردن قالب‌ها تقریبا دو هفته زمان می‌برد.

🔶گذاشتن سمعک
در این جلسه متخصص گوش از این‌که سمعک قالب گوش است مطمئن می‌شود و آن را با توجه به میزان شنوایی کودک تنظیم می‌کند. پس از این‌که سمعک برای اولین بار تنظیم می‌شود و روی گوش قرار می‌گیرد کودک بلافاصله‌ صداهای جدیدی می‌شنود. نوزادان معمولا به صدای والدین عکس‌العمل نشان می‌دهند و به‌سمت کسی که حالا صدایش را می‌شنوند نگاه می‌کنند. پس از تنظیم سمعک متخصص گوش آزمایش‌هایی انجام می‌دهد تا مطمئن شود صداهای پایین به اندازه کافی بلند هستند و صداهای بالا زیادی بلند نیستند که گوش کودک آسیب نبیند. متخصص گوش هم‌چنین به شما آموزش می‌دهد چگونه سمعک را باز کنید و دوباره سر جایش قرار دهید، چگونه قالب گوش را از آن باز کنید و دوباره به آن متصل کنید و چطور قالب گوش چپ را از گوش راست تشخیص دهید. او به شما یاد خواهد داد چطور سمعک را خاموش و روشن ، عملکرد آن را بررسی و باتری‌اش را تعویض کنید. تقریبا هر 10 روز باید باتری سمعک را تعویض کنید.


🔵🔵ادامه دارد ...

  • سمعک پژواک

آموزش

سمعک

پزشکی

گوش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی