سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

کلینیک پژواک ارائه می کند:
- مشاوره رایگان برای تمام سنین
- تجویز و ارائه انواع سمعک های دیجیتال و هوش مصنوعی در
کوچکترین سایز
- ارائه کوچکترین سمعک های داخل گوشی دنیا به صورت نامرئی
- ارائه کوچکترین سمعک های پشت گوشی نامرئی
- ارائه سمعک های هوشمند و دیجیتال همراه با قابلیت اتصال به ریموت کنترل و انواع بلوتوث
- تعویض سمعکهای قدیمی با سمعک های پیشرفته و دیجیتال
- ارائه سمعک های هوشمند قابل اتصال به موبایل، تلفن ثابت، کامپیوتر و انواع وسایل صوتی
- مشاوره و تنظیم سمعک با کامپیوتر
- ارائه سمعک ضد آب برای شناگران
- تجویز سمعک سالمندان در منزل
- ارائه کننده برندهای معتبر دنیا
- ارائه سمعک به صورت نقد و اقساط
- 1 سال باطری رایگان
- 2 سال گارانتی بین المللی

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید:
pezhvakqom@

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

یکى از مسایلى که همیشه جاى شک را داشته (و براى خود بنده نیز همیشه جاى سوال دارد) این است که بالاخره براى افراد پیر سمعک دوگوشى بدهیم یا تک گوشى؟

در ایام قدیم، گفته مى شد که چون افراد پیر پردازش هاى دوگوشى مرکزى خود را تا حدودى و یا بخش اعظمى از آن را از دست مى دهند، پس دوگوشى مناسب نیست. چون انسان وقتى پیر مى شود، در حدود یک سوم نورون هاى خود را از دست مى دهد و در پردازش هاى مرکزى کندتر عمل مى کند.
ولى یادم هست که فقط آقاى دکتر ولنته (که بنظرم پدر علم تجویز و تنظیم سمعک دنیاست) در متنى که از او مى خواندم مى گفت به همین راحتى نمى توان کسى را از داشتن سمعک دوگوشى محروم ساخت.
آمارهاى کنونى نشان مى دهد که نرخ تجویز سمعک دوگوشى براى افراد پیر در سال هاى اخیر بالا گرفته و چیزى در حدود هشتاد تا هشتاد و پنج درصد است!
آمار قابل توجهى است ولى جالب اینکه هنوز علت این آمار معلوم نیست. زمانى را یادم هست که در فرودگاه براى گرفتن کارت پرواز در صف ایستاده بودم و پر از زن و مرد آلمانى پیرى بود که از سفر توریستى خود به شهر بسیار زیباى یزد در حال برگشت به کشور خود (آلمان) بودند. همگى آنها پیر و سالمند بودند و جالب اینکه همگى آنان سمعک دوگوشى داشتند. این واقعه برایم جالب بود که ما چقدر در تجویز سمعک افراد پیر، ناخواسته آنان را از داشتن سمعک دوگوشى محروم مى کنیم و جالب اینکه نرخ تجویز دوگوشى در کشورهاى پیشرفته بالا است و در کشورهاى در حال توسعه در حد پایین است.
پس شاید آقاى ولنته از همان ابتدا مى گفت که نباید کسى را از داشتن شنوایى دوگوشى با سمعک محروم کنیم، درست مى گفت.
البته مواردى همچون سن آغاز به گرفتن سمعک و میزان افت شنوایى و نیز تقبل هزینه ها و دیدگاه ذهنى فرد درخصوص توانبخشى و مهمتر از همه (و البته شاید) سطح فناورى سمعک نیز دخیل است.

شاید حرف آقاى ولنته بهترین چیزى باشد که بتوان درخصوص تصمیم به تجویز دوگوشى یا تک گوشى در افراد پیر اجرا کرد، حرفى که دکتر دیلون بعد از ده سال آن را در کتاب جدیدش بیان کرده است:
"ابتدا تجویز دوگوشى را بر روى افراد پیر امتحان کنید و اگر نتایج حاصل از ارزیابى بد بودند، آنگاه تجویز تک گوشى داشته باشید."

و یادتان باشد که متغیرهایى بر روى نتایج تاثیر دارند که هنوز در متون علمى به آنها اشاره اى نشده است مثلا آیا ارتباط بى سیمى دو سمعک با یکدیگر و پردازش هاى دو طرفه اى سمعک ها نمى تواند دلیل دیگرى بر این افزایش نرخ تجویز سمعک دوگوشى در کشورهاى پیشرفته باشد چون در کشورى مثل سوئد، ادیولوژیست موظف است بالاترین سمعک موجود از لحاظ فناورى را براى افراد پیرى که تحت بیمه هستند تجویز کند!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی