سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

سمعک پژواک قم، مشاوره رایگان، خرید سمعک، تعویض سمعک. پشت گوشی، نامرئی، دیجیتال، ضدآب برای تمامی سنین به صورت نقد و اقساط

سمعک پژواک

کلینیک پژواک ارائه می کند:
- مشاوره رایگان برای تمام سنین
- تجویز و ارائه انواع سمعک های دیجیتال و هوش مصنوعی در
کوچکترین سایز
- ارائه کوچکترین سمعک های داخل گوشی دنیا به صورت نامرئی
- ارائه کوچکترین سمعک های پشت گوشی نامرئی
- ارائه سمعک های هوشمند و دیجیتال همراه با قابلیت اتصال به ریموت کنترل و انواع بلوتوث
- تعویض سمعکهای قدیمی با سمعک های پیشرفته و دیجیتال
- ارائه سمعک های هوشمند قابل اتصال به موبایل، تلفن ثابت، کامپیوتر و انواع وسایل صوتی
- مشاوره و تنظیم سمعک با کامپیوتر
- ارائه سمعک ضد آب برای شناگران
- تجویز سمعک سالمندان در منزل
- ارائه کننده برندهای معتبر دنیا
- ارائه سمعک به صورت نقد و اقساط
- 1 سال باطری رایگان
- 2 سال گارانتی بین المللی

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید:
pezhvakqom@

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سمعک و هماندهی

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۳۱ ب.ظ

 چرا نوه ها بهتر از پدرانى هستند که آنها نیز زمانى بهتر از پدرشان (یعنى پدر بزرگ نوه ها) بودند؟ چرا نسل جدید سمعک ها همیشه بهتر از نسل قدیمى سمعک ها هستند؟


در پاسخ به این سوال شاید اولین چیزى که به ذهن برسد: فناورى پردازش و پدید آمدن پردازش هاى بهتر است، ولى باید گفت که تا حدودى، پردازش در این امر دخیل است، ولى چیزى که کمتر به آن توجه مى شود و همچنین از سوى شرکت هاى سازنده نیز کمتر برجسته مى شود، کیفیت عملکردى قطعات سخت افزارى (به ویژه میکروفن و رسیور) است. در علم الکترونیک، اصطلاحى هست به نام Fidelity که در فرهنگ لغات معروف است به نام: "وفادارى". وفادارى سمعک یعنى چه؟


باید گفت که واژه ى "وفادارى" ممکن است واژه ى تمام و کمالى نباشد. بهتر است از واژه فارسى بسیار زیباى دیگرى استفاده کنیم: "هماندهى"!

زبان فارسى واقعا زیبا است و این کلمه را به تمام معنا معنى بخشیده است:

قطعات سمعک باید آنچنان دقیق رفتار کنند که همان چیزى را که دریافت مى کنند، همان چیز و با همان اصل تحویل بدهند. همان اصل جنس را بدهند، یعنى همان: هماندهى!


کیفیت ساخت قطعات سمعک به گونه اى پیش مى رود که در عین اینکه بتوانند نیازهاى تقویتى بخش صنعت را برآورد سازند، باید بدون اعوجاج باشند، هدروم بالایى داشته باشند، پهناى باندى فرکانسى وسیعى داشته باشند و عمر طولانى داشته باشند و این چیزى سواى آن پیشرفت هاى عظیمى است که در حیطه ى نحوه ى پردازش صداها رخ مى دهد.


اگر بخواهیم مثال بزنیم باید بگوییم که فرض کنید کارخانه ى خودروسازى موتور جدیدى ساخته است که توان بالایى دارد. حالا این موتور براى اینکه قدرتش نمایان شود، باید بدنه ى سبک، قدرتمند و تهاجمى (از لحاظ شکافتن هوا و پیشرفت به جلو) داشته باشد و در عین حال باید چرخ ها و لاستیک هاى پیشرفته اى نیز داشته باشد تا نیروى وحشى موتور را نمایان و عملى سازد. در دنیاى سمعک، فناورى پردازش همان موتور هست و میکروفن و رسیور همان حکم بدنه و چرخ و لاستیک را دارند. این مفهوم همان اصل "هماندهى" است که در متون مربوط به علم سمعک کمتر به چشم مى خورد. براى آنکه در کل دنیا فقط دو کارخانه غول پیکرى هستند که در این زمینه فعالند و به صنعت سمعک کمک مى کنند.


ضمنا قضیه ى "هماندهى"در همه ى اطراف ما در جریان است، مثلا صداى رادیوهاى قدیمى را مقایسه کنید با صداى آهنگى که از گوشى همراه تان مى شنوید یا کیفیت تصویر فیلمى را مقایسه کنید که الان مى بینید با فیلمى که دوران شادروان هیچکاک ساخته شده است، هر چند که سبک فیلم هاى هیچکاک بى همتا و تکرارنشدنى است!




@pezhvakqom

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی